
Nova Huselius gästade F08 Partille!
6 okt
Vår Niklas har lämnat oss❤️
4 okt
Lottutskick påväg
2 okt
Vinnare idrottsrabatten!
30 sep
FÖRENINGSBILJETTER LANDSKAMP
29 sep
A-LAGSSPELARE GÄSTADE P- 8 ÖJERSJÖ!
26 sep
Sista redovisningsdag!
22 sep
PREMIÄR!
17 sep
TA CHANSEN – SE HANDBOLLSLIGAN FÖR 179 KR/MÅNAD – Senast 15 september
4 sep
Igår, 21:45 0 kommentarer
Hej alla föräldrar till tjejer i F10-Ö,
Nu har äntligen handbollssäsongen med seriespel dragit igång och då även vårt ansvar som funktionärer på tjejernas hemmamatcher. Kallelser kommer gå ut till föräldrar separat i svenska lag. Svara gärna så snart som möjligt.
Kan ni inte den tiden så ansvarar ni själva för att byta med en annan förälder, rekommenderar att ni gör det i whats up gruppen som laget har Föräldrar & Ledare, Sävehof F10-Ö. Tacka därefter nej i kallelsen och skriv vem som tar er plats i stället så jag kan ha koll på turordningen för kommande arbetspass.
Jag kan också redan nu flagga för att den 9e november har vi hallansvar för Quist idrottshall. Då kommer vi ansvara för matchvärdskap och kiosken under större delen av dagen.
Mer information om matchvärdskap och kioskansvar hittar ni här på Sävehofs hemsida.
Mvh Nina
16 aug, 22:01 0 kommentarer
Hej!
Nu ligger höstens träningar inlagda i kalendern på Svenska Lag, kallelser kommer att skickas ut 3 dagar innan respektive träning. Vi önskar att ni svarar på kallelserna så snart som möjligt. Första träningen blir den 20/8.
Vi har som ni vet två träningstillfällen per vecka, onsdagar 18.15-20.00 samt fredagar 17.30-19.00.
Nytt för denna säsong är att vi kommer inleda varje fredagsträning med 30 minuter löpning + enklare fysövningar utomhus innan vi går in hallen. Utgångspunkten är att köra utomhus oavsett väder och det är därför viktigt att tjejerna har utomhusträningsskor samt kläder efter väder när de kommer. Vi startar med löpning direkt kl. 17.30 så viktigt att man är på plats och redo i tid.
Alla föräldrar skall nu även ha fått kallelse till ett föräldramöte den 27/8, vi kommer att ha en hel del information att dela med er och vill därför att minst en vårdnadshavare per barn kommer på mötet.
Vi tränare ser fram emot en spännande handbollshöst tillsammans!
7 feb, 10:49 1 kommentar
Den 23/2 har vi ansvar som matchvärd och kioskvärd under hela dagen och även sekretariatet under de egna matcherna.
Ni kommer få kallelser och nedan ser ni schemat om ni behöver byta med någon. 1 förälder per barn behöver tacka ja till kallelsen.
Är det första gången man är med som funktionär är det bra om man läst igenom Sävehofs information kring vad det innebär att vara matchvärd och kioskansvarig.
Dessa finner ni här
Hämta matchväska, låsa upp hallen kl 08.15, samt sköta inköpen till kiosken – Amy
Matchvärd pass 1 kl 08.15-11.00 - Stella (ställa i ordning hallen och kiosken)
Matchvärd pass 2 kl 11.00-14.00 – Nella
Matchvärd pass 3 kl 14.00-17.00 – Clara (ställa i ordning hallen och kiosken + lämna väskan till Improve)
Kioskansvarig pass 1 kl 8.15-11.00 – Shayli och Alice (ställa i ordning hallen och kiosken)
Kioskansvarig pass 2 kl 11.00-14.00 – Liv och Catarina
Kioskansvarig pass 3 kl 14.00-17.00 – Emma B och Estelle (ställa i ordning hallen och kiosken)
Sekretariat (klocka) för 2 matcher med start kl 09.00 och kl 10.50 - Emma P och Elsa
Match 1 09.00 IK Sävehof Ö Svart – Ale Handboll Röd
Match 2 10.50 IK Sävehof Ö Gul – Önnered HK 4
Har ni några frågor är det bara att höra av sig till Nina Vatansever 0738667434 eller Hanna Svenheimer 0736587555.
Behöver ni byta pass ansvarar ni för det själva och gör det lättast i vår Whats up grupp Föräldrar & Ledare, Sävehof F9-Ö
Vi ser fram emot en rolig handbollssöndag där våra tjejer ska möta Ale Handboll och Önnereds HK. Hoppas att många har möjlighet att komma ned och heja på tjejerna!
Mvh Nina och Hanna
19 jan, 20:53 0 kommentarer
Hej alla föräldrar till tjejer i F9-Ö,
Som tränarna har informerat om tidigare så spelar tjejerna på stor plan from i år. Med det tillkommer också ett ansvar på att laget har egna matchvärdar och funktionärer under hemmamatcherna. Det är vi föräldrar som kommer agera funktionärer och arbetsuppgifterna kommer bestå av att vara matchvärd, sitta i sekretariatet/sköta klockan samt att stå i kiosken.
Den 23/2 har vi hallansvar för Lexbyskolan och alla matcher som spelas där under den dagen. Då kommer de flesta av föräldrarna behöva ställa upp och hjälpa till.
Men innan dess har vi ett par hemmamatcher som vi kommer bemanna med 2 föräldrar per match som sitter i sekretariatet och sköter klockan.
De första matcherna är nu på söndag 26/1 i Lexbyskolan.
Kallelser kommer gå ut i svenska lag och vi vill att ni svarar så snart ni kan.
Skulle ni mot förmodan inte vara tillgängliga så behöver ni hitta någon ni kan byta med själva. Vi rekommenderar att ni gör det i whats up gruppen som laget har Föräldrar & Ledare, Sävehof F9-Ö.
Tacka därefter nej i kallelsen och skriv vem som tar er plats i stället så vi kan ha koll på turordningen för kommande arbetspass.
Mer information om matchvärdskap och kioskansvar hittar ni här på Sävehofs hemsida.
Mvh Nina, Jennie och Hanna
2 jan, 19:16 0 kommentarer
Hej och god fortsättning!
Hoppas alla har fått njuta av lite ledighet under helgerna och att tjejerna snart börjar bli riktigt sugna på att dra igång med handbollen igen. Här kommer diverse information rörande våren.
Träningar
Vi startar upp träningarna lördagen den 11/8, för vårterminen gäller samma träningstider som tidigare (onsdagar och lördagar i Öjersjö IH). Kallelser kommer i vanlig ordning via Svenska Lag. Den 18/1 är hallen upptagen och träningen därmed inställd.
Så snart det blir lite varmare väder planerar vi även för att dra igång med fysträning utomhus en halvtimma innan halltiden på lördagar (löpning & styrka).
Seriespel
Nytt för i år är att vi börjar spela seriematcher, vi har två lag anmälda till vårens seriespel. Totalt är det ca 15 matcher som skall spelas och vi kommer att kalla tjejerna till lika många matcher så långt det är möjligt.
Viktigt! Kallelser till matcherna kommer att skickas ut i god tid och vi vill att dessa besvaras så snart som möjligt för att vi skall hinna kalla in ersättare då det behövs. Deadline för att svara kommer att vara tre dagar innan match, efter det kallar vi andra tjejer som ersättare för de som inte svarat.
För att de tjejer som är kallade och kommer till match skall få ordentligt med speltid kan man inte anmäla sig efter att anmälningstiden gått ut.
Matcherna spelas 2x20 minuter på stor plan, 5 utespelare + målvakt (ingen linjespelare).
Matcherna ligger redan nu inne i lagets kalender på Svenska Lag om man vill gå in och kika.
Matchvärdskap, kiosk
Vi behöver utse 2 föräldrar som tar ansvar för att sätta bemanningsschema för kioskansvar samt hallvärdskap som vi kommer att ha vid ett antal tillfällen under året. Det första tillfället är söndagen den 23/2 i Lexbyhallen. Finns det frivilliga är det bara att höra av sig till någon av tränarna snarast, i annat fall kommer vi nästa vecka att lotta fram de föräldrar som får börja ta ansvaret under våren. De föräldrar som ansvarar för planeringen behöver inte själva ta några arbetspass. 🙂
Passar även på att påminna om anmälan till Junicupen i Uddevalla, sista anmälningsdag är 28/2. Vi hoppas att så många som möjligt kan följa med.
Mycket info på en gång, hör av er till någon av oss ledare om ni undrar över något.
/Ledarna
Ons 8/10
17:30-19:30 |
Matchens knattar
Partille Arena |
Fre 10/10
17:30-19:00 |
Fredagsträning F10-Ö
Öjersjö Idrottshall |
Lör 11/10
11:05-13:05 |
Match mot HK Aranäs Vit
Älvsåkershallen |
Sön 12/10
14:30-15:25 |
Arbetspass - funktionär
Quist Idrottshall |
Sön 12/10
14:30-16:30 |
Match mot GF Kroppskultur 1
Quist Idrottshall |
Ons 15/10
18:15-20:00 |
Onsdagsträning F10-Ö
Öjersjö Idrottshall |
Fre 17/10
17:30-19:00 |
Fredagsträning F10-Ö
Öjersjö Idrottshall |
Sön 19/10
09:55-11:55 |
Match mot BK Heid Röd
Partillebohallen |
Sön 19/10
14:55-16:55 |
Match mot Kungälvs HK Vit
Kungälvs Idrottshall |
Ons 22/10
18:15-20:00 |
Onsdagsträning F10-Ö
Öjersjö Idrottshall |