Dela nyhet
Detoxify – för en mer positiv vardag på sociala medier
Igår, 13:14
Sävehofs partner Länsförsäkringar har nyligen lanserat ett nytt projekt, Detoxify, med fokus på ungas välmående kopplat till sociala medier. Kortfattat handlar initiativet om att påverka och kontrollera sitt eget flöde i den digitala världen.
Tillsammans med artisten Dotter har Länsförsäkringar skapat "The Algorithm Cleansing Song" – en låt som, med hjälp av telefonens röststyrning, hjälper unga att påverka sitt flöde på TikTok och Instagram. Genom att spela låten och låta mobilen lyssna, styrs flödet mot mer positivt innehåll, som inspirerande naturbilder och söta djur. Det är en enkel och kreativ väg till att reflektera över och påverka sitt eget sociala medieflöde.
Vill du läsa mer om Detoxify? Gå in på detoxify.se. Där finns mer information, låten att lyssna på och utbildningsmaterial.